Vad är ePassi?
ePassi är ett digitalt betalningsmedel för personalförmåner.

Hur kommer jag igång med ePassi?
När din arbetsgivare har aktiverat ePassi får du ett automatiskt meddelande via e-post med dina användaruppgifter.

1. Logga in på www.epassi.se.
Ditt användar-ID är din e-postadress och du loggar in med lösenordet som du har fått via e-post.
2. När du har loggat in så lägger du till ditt mobilnummer i formatet 467xxxxxxxx. Detta kommer att användas som användar-ID i appen.
3. Byt till ett personligt lösenord. Lösenordet kommer du att använda för att logga in i appen samt till att bekräfta köp.
4. Ladda ned appen ePassi från App Store eller Google Play.

Har du glömt ditt lösenord kan du begära nytt lösenord via länken ”Glömt lösenord”.
På ditt konto ser du aktuellt saldo, historik samt annan personlig information. Under kategorin ”leverantör” kan du hitta anslutna leverantörer.

Använda appen
Logga in i appen med ditt mobilnummer i formatet 467xxxxxxxx som användar-ID och ditt personliga lösenord.
Du måste betala på plats hos leverantören samt legitimera dig för kassapersonalen i samband med köpet.

1. Hitta en leverantör i sökfunktionen och ange summan som skall betalas, eller välj priset som leverantören angett för tjänsten.
2. Efter genomförd betalning får du ett kvitto till din mobil som du visar kassapersonalen tillsammans med din legitimation.
3. Kvittot är giltigt i 15 minuter efter genomförd betalning. Under tiden som kvittot är giltigt rör sig logotypen längst ner på kvittot, detta förhindrar missbruk.

Glömt lösenordet?
Nytt lösenord kan du begära genom att klicka på länken "Glömt lösenord" på hemsidan www.epassi.se eller genom att klicka här.

Inloggningen i appen misslyckades
1.
Ditt användar-ID är ditt mobilnummer, var noga med att ange det i formatet 467xxxxxxxx.
2. Kontrollera att du har matat in lösenordet korrekt (stora och/eller små bokstäver).

Inloggningen på www.epassi.se misslyckades
1. Om du har begärt nytt lösenord KONTROLLERA vid kopiering att inga mellanslag kommit med framför eller efter det nya lösenordet.
2. Vid behov kan du begära nytt lösenord här.

Betalat till fel leverantör
Tag kontakt med leverantören dit felbetalningen är gjord, de kan avbryta betalningen inom en timme från det att betalning genomfördes. Om mer än en timme passerat, be leverantören att kontakta ePassi support via e-post, där de anger vilken betalningen som skall avbrytas (namn, tid för betalning, verifieringskod och summa).

031- 57 26 00 / support@epassi.se

Mitt mobilnummer har ändrats, vad gör jag?
Tag kontakt med ePassi support eller din arbetsgivare, av säkerhetsskäl kan endast arbetsgivaren eller ePassi support ändra denna information i systemet.

Min status i ePassi visas som avbruten
Arbetsgivaren har pausat tillgången till förmånen. Vid frågor, tag kontakt med din arbetsgivare.

Anställning upphörd / Förmånens giltighet
Din arbetsgivare avgör förmånens giltighet. Tillträdesrätten till förmånen slutar det datum som arbetsgivaren satt som avaktiveringsdatum för den anställde.
Avaktiveringsdatumet är sista användningsdagen för förmånen, efter det upphör tillgången och systemet tar automatiskt bort den anställde från företaget.
Om du har frågor kring detta kan du kontakta din arbetsgivare.